top of page
Search
  • Writer's pictureMarianna Tóthová

Kurací steak na šošovici s talinskou salsou verde



Dnes som mala chuť na niečo zdravé, no nápadité. Všetky ingrediencie sú nutrične hodnotné a jedlo obsahuje veľké množstvo bielkovín nielen z kuracieho mäsa, no aj zo šošovice - až 41g! Salsa zas dopĺňa jedlo o zdravé tuky a jedlo aj osvieži. Nižšie sú uvedené aj nutričné hodnoty.


Toto jedlo je adaptácia talianskych chutí, ktoré sa dokopy krásne dopĺňajú. Krásne opečený kurací steak s chrumkavým povrchom je doplnený jemne pikantnou šošovicou. Celok dopĺňa kyslastá salsa verde, ktorá všetky chute spojí a zvýrazní.

Salsa verde má rôzne formy, najpoužívanejšia je zrejme mexická, ktorej základom sú zelené paradajky - tomatillos a chilli. Keďže pre nás na Slovensku sú zelené paradajky ojedinelou ingredienciou, a ja som v chladničke mala kapary, rozhodla som sa pre taliansku verziu. Hoci som nemala mätu, ktorá sa do talianskej salsy verde tiež dáva, spravila som ju bez nej a chutila skvelo. Hodí sa ku jedlám, ktorým chcete dodať kyslosť. Ja som ingrediencie iba posekala, no ak chcete jemnejšiu konzistenciu, môžete ich rozmixovať.

Šošovicu som robila tiež na taliansky spôsob s rovnakým základom ako bolonskú omáčku, no bez paradajok. Samozrejme, že nechceme urobiť omáčku, šošovica musí zostať po kope a nebyť rozvarená. Ja som použila zaváranú šošovicu, takže si naozaj treba dať pozor, aby sa nerozvarila a pridať ju ako poslednú. Pridala som na dochutenie biele víno, ktoré prílohu krásne rozvonia.

Kurací steak som namarinovala v talianskej zmesi korenia, keď som ho dala na panvicu, vôňa bola neskutočná. Najlepšie je, ak použijete kovovú panvicu, nie nelepivý povrch. Mäso sa krásne pripečie a výpek môžeme priliať do šošovice.



Ingrediencie:

2 porcie


Kurací steak

2 kuracie prsia

2 lyžice olivového oleja

1 čl sušenej bazalky

1 čl sušeného oregana

1 veľký strúčik cesnaku

štipka kajanskej papriky

soľ

korenie


Šošovica

1 pl olivového oleja

1 stredná žltá cibuľa

1 stredná mrkva

50g zeleru, alebo 2 stopky stopkovitého

300g zaváranej šošovice

1 deci bieleho vína

šťava z polovice citróna

1/2 kocky hovädzieho bujónu (alebo vývar)

bobkový list

pol lyžičky chilli - ja som dala viac, podľa chuti

1 pl oregana

štipka muškátového oriešku

korenie

soľ

Talianska salsa verde

2 pl olivového oleja

1 čl horčice (najlepšie dižonskej)

1 pl kaparov

10 lístkov čerstvej bazalky

10 lístkov čerstvého petržlenu

1 čl vínneho octu

šťava z polovice citróna

soľ

korenie


Postup:

Kurací steak:

Začala som s prípravou marinády na mäso, zmiešala som v miske oregano, bazalku, kajanskú papriku, soľ, korenie, najemno nasekaný cesnak, soľ, korenie a olivový olej. Kuracie prsia v celku umyjeme, očistíme a rovnomerne obalíme v marináde. Najlepšie, ak necháme mäso marinovať aspoň pól hodinu. Potom na kovovej panvici rozpálime olivový olej a mäso smažíme na strednom/vyššom ohni cca 6 minút z každej strany (záleží podľa hrúbky). Ja som mäso osmažila na vyššom ohni 3 minúty z každej strany a keďže bolo hrubé, dala som ho ešte na 10 minút do rúry na 200 stupňov, pokvapkané olivovým olejom.


Šošovica:

Na prípravu základu šošovice si nakrájame ošúpanú mrkvu, zeler a cibuľu na čo najmenšie kocky. Dáme ich smažiť na olivovom oleji na strednom ohni. Pridáme bobkový list, nech pustí arómu. Smažíme cca 10 minút, potom zalejeme vínom, pridáme bujón, oregano, chilli, muškátový oriešok, soľ a korenie. Víno necháme vyvariť aspoň 5 minút a nakoniec pridáme umytú zaváranú šošovicu a citrónovú šťavu.


Salsa verde:

Posekáme bazalku, petržlen a cesnak. Zmiešame s olivovým olejom, octom, citrónovou šťavou a horčicou, dochutíme soľou a korením. Salsu môžeme aj rozmixovať, pokvapkáme ňou mäso.


Nutričné hodnoty na 1 porciu:

550 kcal - 36g sacharidov - 22g tuku - 41g bielkovín


68 views0 comments
bottom of page